Kategorie Ostatní Dokumenty
Text vývěsky:
O R G A N I Z A Č N Í Ř Á D
obce BOROVY
vnitřní směrnice č. S1/2003
Čl. 1
Základní ustanovení
Organizační řád upravuje organizaci obecního úřadu Borovy. Určuje jeho organizační strukturu, dělbu práce a vazby k organizacím, řízenými a spravovanými obcí a jejich kompetence.
Čl. 2
Postavení a působnost obecního úřadu upravuje zákon č. 128/2000 Sb., o obcích a další zvláštní předpisy.
Čl. 3
Řízení obecního úřadu
V čele obecního úřadu je starosta obce. Pravomoc a postavení starosty obce jsou dány zákonem. Starosta obce jedná jménem obce a je oprávněn k tomuto jednání zmocnit i další zaměstnance obecního úřadu.
Čl. 4
Starostu v době jeho nepřítomnosti zastupuje místostarosta. Zvolí-li zastupitelstvo obce více místostarostů, zároveň jim může svěřit zabezpečování konkrétních úkolů v samostatné působnosti. Místostarosta, kterého zastupitelstvo obce určí, zastupuje starostu obce v době jeho nepřítomnosti ve všech věcech, které jsou svěřeny starostovi.
Čl. 5
Úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů plní v souladu se zákonem starosta obecního úřadu, který řídí a kontroluje činnost zaměstnanců obce a plní další úkoly dané mu § 110 odst. 4 a 5 zákona.
Čl. 6
K zabezpečení úkolů a pro nezbytnou informovanost svolává starosta obce poradu vedení. Ta je koordinačním a poradním orgánem sloužícím k řešení problémů, které vyžadují všestranné posouzení. Projednává materiály, které jsou předkládány na jednání zastupitelstva obce. Porady vedení se zúčastňují starosta obce, místostarosta a další přizvané osoby.
Čl. 7
Vnitřní členění obecního úřadu
Celkový počet zaměstnanců obecního úřadu schvaluje v souladu se zákonem zastupitelstvo obce.
Obecní úřad není rozdělen na odbory.
Čl. 8
Zvláštní orgány
Starosta obce zřizuje operativně jako pomocné orgány pro zajištění hospodaření s majetkem obce komise:
a) hlavní inventarizační pro zajištění inventur veškerého majetku obce,
b) likvidační pro zajištění odepsání nepoužitelného majetku.
Komise se řídí vlastním jednacím řádem, výsledky své činnosti předkládá starostovi. Starosta seznamuje s výsledky práce těchto komisí zastupitelstvo obce..
Čl. 9
Odpovědnost
Ve věcech výkonu přenesené působnosti podepisuje rozhodnutí a jiná opatření starosta obce, v době jeho nepřítomnosti místostarosta.
Čl. 10
Schvalování hospodářských (finančních) operací provádí starosta, popř. místostarosta. Zastupování jiným zaměstnancem bude stanoveno písemně s vymezením rozsahu. Ve styku s peněžními ústavy podepisuje příkazy k úhradě starosta, místostarosta a další osoby dle podpisových vzorů. Písemnosti zásadního charakteru ve styku s peněžními ústavy (např. úvěrové smlouvy, smlouvy o sdružení prostředků) podepisuje po předchozím schválení zastupitelstvem obce starosta obce nebo jeho zástupce.
Čl. 11
Vztah k orgánům obce
Obecní úřad zajišťuje
a) organizační a obsahovou přípravu jednání volených orgánů obce a zabezpečuje realizaci jimi přijatých usnesení,
b) technickou a organizační přípravu jednání výborů zastupitelstva obce prostřednictvím předsedy výborů zastupitelstva.
Čl. 12
Řízení organizací a zařízení
Zastupitelstvo obce metodicky usměrňuje a kontroluje organizace, zřízené nebo založené obcí.
Čl. 13
Organizace zřízené nebo založené obcí se řídí zvláštními předpisy a usneseními zastupitelstva obce.
Čl. 14
Poskytování Informací
Informace z činnosti obecního úřadu pro média mohou poskytovat starosta obce a místostarosta.
Všichni zaměstnanci obecního úřadu jsou povinni zachovávat povinnosti, vyplývající z platných zákonů, týkajících se poskytování informací.
Čl. 15
Kontrola
Kontrolní činnost vykonává kontrolní výbor zastupitelstva obce. Na svém úseku vykonávají kontrolní činnost všichni zaměstnanci dle pracovních náplní. O závažných poznatcích z kontrolní činnosti neprodleně informují starostu obce.
Čl. 16
Výkon rozhodnutí
Výkon rozhodnutí provádí starosta, v jeho nepřítomnosti místostarosta.
Čl. 17
Závěrečná ustanovení
Spisová služba se řídí spisovým, podpisovým a skartačním řádem.
Čl. 18
Pracovně právní vztahy se řídí ustanoveními pracovně právních předpisů.
Čl. 19
Organizační řád obecního úřadu a jeho změny a doplňky včetně změny vnitřní organizace obecního úřadu podléhají schválení zastupitelstvem obce.
Čl. 20
Organizační řád obecního úřadu je součástí komplexní soustavy vnitřních organizačních norem, k podrobnostem je třeba využívat normy, na které navazuje, které na něj navazují nebo jej doplňují.
Jsou to:
1. Jednací řád zastupitelstva obce,
2. Kontrolní řád výborů zastupitelstva obce,
3. Spisový a skartační řád,
4. Podpisový řád obecního úřadu.
Organizační řád má dvě přílohy:
Příloha č.1 – Organizační struktura obecního úřadu
Příloha č. 2 – Seznam organizací řízených nebo spravovaných obcí
Tento nový organizační řád spolu s oběma přílohami byl schválen zastupitelstvem obce dne 28.12.2003 a nabývá účinnosti dnem schválení.
……………………….. ……………………………..
Marcela Kroftová Jiří černý
místostarosta starosta
Příloha č. 2 – Seznam organizací řízených nebo spravovaných obcí
Mateřská škola Borovy, okres Klatovy
– příspěvková organizace zřízená obcí Borovy
Sbor dobrovolných hasičů Borovy
Tato vývěska byla vystavená 01.01.2013 a bude aktivní až do jejího sejmutí . Po tomto datu bude zařazena do archívu, který se nachází na OÚ.